De 5 voordelen van verzenden naar pakketpunten

De 5 voordelen van verzenden naar pakketpunten

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Een pakket direct naar een afhaalpunt laten verzenden is een optie die steed belangrijker aan het worden is. Het is immers zo dat de meeste consumenten overdag niet thuis zijn en dus vaak een bezorgpoging zullen missen. In dit artikel vertellen we je graag meer over de voordelen van verzenden naar afhaalpunten voor jouw webshop.

1: Een extra verzendoptie zorgt voor meer conversie

Veel klanten haken af wanneer er te weinig opties zijn in jouw webshop. Om de klant weer de macht te geven over zijn bestelling, is het kunnen kiezen van een pick-up point essentieel.
Snelle leveringen zijn erg belangrijk, maar tegenwoordig is het nog belangrijker om de klant de keuze te geven om invloed uit te oefenen op de bezorging. Heb jij geen afhaalpunten in je webshop en de concurrent wel? Helaas zal de consument dan vaker voor je concurrent dan jou kiezen.

2: Jouw pakket op jouw moment

>Wij geloven dat wanneer we mensen met elkaar verbinden, wij gemak en efficiëntie kunnen creëren. Onderdeel van ons streven naar gemak en efficiëntie, is het op gemakkelijke tijden kunnen afhalen van je pakketten. Een consument die kiest voor aflevering bij een pakketpunt hoeft zich geen zorgen meer te maken of hij/zij wel of niet thuis is tijdens de bezorging. Nadat het pakket is geleverd, kan de consument gemakkelijk na het werk langs bij het pakketpunt in de buurt om het pakket af te halen.

De droom van ViaTim

ViaTim wil keuzevrijheid tot een zo hoog mogelijk niveau gaan tillen. Jouw pakket op jouw moment is onze lijfspreuk. Binnen korte termijn heeft de klant volledige invloed op het moment van aflevering. Ben je tussen 18:00 uur en 18:30 even thuis en wil je dan graag je pakket ontvangen? Geen probleem het ViaTim Punt in je wijk loopt even langs met jouw pakket.

3: 100% afleverkans

De kans dat iemand thuis is precies op het moment van levering is erg klein. Ook worden steeds meer buren het zat om een pakket aan te moeten nemen van de buren. 40% van de mensen heeft zelfs een specifieke buur waar ze liever een pakket niet afhalen.

Een pakket dat direct naar een servicepunt verzonden wordt heeft een afleverkans van bijna 100%. Zeker in piekperiodes is dit een erg fijne geruststelling. Bezorgers kunnen bij een pakketpunt meerdere pakketten in één keer afgeven. Een koeriersdienst zal dus altijd in een piek kiezen om de pakketten voor pakketpunten, op tijd af te leveren.

Afhaalpunten

Een vervoerder met veel en handige pakketpunten is essentieel voor de beleving van jouw consument. De pakketpunten van ViaTim zijn onderdeel van het DHL parcelshop netwerk. Onze ViaTim Punten zijn geopend van 16:00 uur t/m 21:00 uur en bevinden zich in de wijk dicht bij de consument.. Perfect voor de drukke consument die overdag geen tijd heeft om zijn pakketten te retourneren.

4: Beter voor het milieu

In de gemiddelde wijk rijden er al dagelijks 13 pakketbussen door elke straat. Met de huidige groei van de online bestellingen kan dit getal over 10 jaar op 60 uitkomen. De wijk slibt zo steeds verder dicht en de CO2 uitstoot stijgt. Aangezien er bij een servicepunt meerdere pakketten in 1 keer geleverd kunnen worden, zal deze vorm van bezorging altijd beter zijn voor het milieu. Vanuit onderzoek door de Erasmus Universiteit Rotterdam is gebleken dat het ViaTim-model zorgt voor een vermindering in de uitstoot van CO2 met 74% in de wijk.

5: Goedkoper voor jouw webshop

Een erg fijn voordeel voor jouw webshop kan zijn dat het afleveren bij een pakketpunt vaak ook goedkoper is. De vervoerders kunnen meerdere pakketten in één keer afleveren en maken zo minder kosten per pakket. Het stimuleren van het kiezen voor pakketpunten kan dus erg gunstig voor jou uitpakken. De logistieke kosten zijn immers een groot gedeelte van jouw overhead kosten en drukken flink op de marge. Ben je benieuwd hoe ViaTim jou verder kan helpen je logistiek te verbeteren en jouw klanten tevreden kan houden? Neem dan nu direct contact met ons op.